Search

پردازنده اینتل Core i3-10100

سی پی یو INTEL CORE i-3 10100

تماس بگیرید

گیاهان با کیفیت برتر
کاشت خود آبیاری
ارسال رایگان محصولات

توضیحات تکمیلی

وزن 50 گرم
ابعاد 37,5 × 37,5 میلی‌متر
برند

اینتل

نوع پردازنده

Comet Lake

سری پردازنده

Core i3

مدل پردازنده

i3-10100

تعداد هسته

4هسته ای

تعداد رشتهthreads

8نخ

فرکانس پایه

3.6 گیگاهرتز

Intel@smart core

6 مگابایت

فناوری ساخت

14 نانومتر

Turbo Boost Tecnology

نسخه 2.0

توان مصرفی TDP

65وات

پشتیبانی از درگاه ارتباطی PCI

PCI Express 3.0

حداکثر حافظه قابل پشتیبانی

128گیگابایت

پیکربندی حافظه

2کانال

نوع حافظه قابل پشیبانی

DDR4-2666

پردازنده گرافیکی

Intel® UHD Graphics 630

فرکانس BASE هسته گرافیکی

350مگاهرتز

فرکانس MAX DYNAMIC گرافیکی

1.1گیگاهرتز

حداکثر حافظه گرافیکی

64گیگابایت

پشتبانی از تکنولوژی 4k

✔️

پشتیبانی از تکنولوژی 3D

✔️

پشتیبانی از رابطDIRECT X

12

قابلیت اتصال نمایشگر مجزا

3عدد نمایشگر

معرفی پردازنده اینتل Core i3-10100

پردازنده Intel Core i3-10100 نیز با سوکت LGA 1200 سازگار است؛ بنابراین، برای استفاده از این پردازنده، لازم است سایر قطعات سیستم نیز با سوکت LGA 1200 سازگار باشند. در زیر، لیستی از قطعاتی که با پردازنده Intel Core i3-10100 سازگار هستند را می‌توانید مشاهده کنید:

  • مادربورد: برای استفاده از پردازنده Core i3-10100، باید از مادربوردی با سوکت LGA 1200 استفاده کنید. مادربوردهایی مانند Intel B460، H410 و H470 با این پردازنده سازگار هستند. همچنین، برخی از مادربوردهای سازگار با نسل پیشین Intel Skylake و Kaby Lake نیز ممکن است پشتیبانی از این پردازنده را داشته باشند، اما برای استفاده بهتر و بهره‌وری بیشتر، استفاده از مادربوردهای نسل جدیدتر توصیه می‌شود.
  • حافظه RAM: باتوجه‌به مادربورد و قابلیت‌های آن، می‌توانید از حافظه‌های DDR4 با فرکانس معقول و قابل‌تنظیم استفاده کنید. بسته به نیازهای خود، می‌توانید حافظه‌های با ظرفیت مختلف را انتخاب کنید. توصیه می‌شود حداقل 8 گیگابایت حافظه RAM را در نظر بگیرید.
  • کارت گرافیک: پردازنده Core i3-10100 با کارت‌های گرافیکی متفاوتی سازگار است. می‌توانید از کارت‌های گرافیکی از سری NVIDIA GeForce یا AMD Radeon استفاده کنید. باتوجه‌به نیازها و بودجه خود، می‌توانید کارت گرافیکی مناسب را انتخاب کنید. همچنین، مطمئن شوید که مادربورد شما قابلیت نصب و استفاده از کارت گرافیک موردنظر را دارد.
  • منبع تغذیه: باتوجه‌به سیستم کلی و توان مصرفی قطعات، منبع تغذیه مناسبی را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه شما دارای کانکتورها و قابلیت‌های لازم برای تأمین برق به همه قطعات سیستم است.

مطمئن شوید قبل از خرید قطعات، با تولیدکننده قطعات یا فروشنده مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که قطعاتی که قصد خریداری آنها را دارید، با پردازنده Intel Core i3-10100 سازگار هستند.

می‌توانم از پردازنده اینتل Core i3-10100 برای بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنم؟

بله، می‌توانید از پردازنده Intel Core i3-10100 برای بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنید. این پردازنده از خانواده Comet Lake و با فرکانس پایه 3.6 گیگاهرتز و فرکانس توربو 4.3 گیگاهرتز عمل می‌کند. همچنین دارای 4 هسته و 8 رشته پردازش است.
باتوجه‌به مشخصات فنی Core i3-10100، این پردازنده قادر به اجرای بسیاری از بازی‌ها است، به‌خصوص در تنظیمات متوسط و کم. البته، برای اجرای بازی‌هایی با تنظیمات بالا و در ارتباط با نیازهای گرافیکی، نیاز به یک کارت گرافیک قوی‌تر نیز خواهید داشت.

همچنین، عوامل دیگر نظیر حافظه RAM، کارت گرافیک و سرعت درایو ذخیره‌سازی نیز تأثیر بسزایی در تجربه بازی شما خواهند داشت؛ بنابراین، مطمئن شوید که قطعات دیگر سیستم شما نیز بازی‌های رایانه‌ای را به‌خوبی پشتیبانی می‌کنند.
در کل، پردازنده Intel Core i3-10100 برای اکثر بازی‌های رایانه‌ای کنونی قابل‌استفاده است، اما برای بازی‌های با تنظیمات بالا و تجربه بهتر، پردازنده‌های قدرتمندتر مانند Core i5 یا Core i7 می‌توانند بهترین گزینه باشند.

قطعات سازگار با پردازنده اینتل Core i3 10100

پردازنده Intel Core i3-10100 با بسیاری از قطعات دیگر سازگار است. در زیر لیستی از قطعات مهم و سازگار با این پردازنده را می‌توانید مشاهده کنید:

  • مادربورد: برای استفاده از پردازنده Core i3-10100، می‌توانید از مادربوردهای با سوکت LGA 1200 استفاده کنید. برخی از مادربوردهای معروف و سازگار با این پردازنده عبارت‌اند از: Intel B460، H410، H470 و Z490. در انتخاب مادربورد، مطمئن شوید که از قابلیت‌ها و اتصالات موردنیاز شما برخوردار باشد.
  • حافظه RAM: Intel Core i3-10100 با حافظه‌های DDR4 سازگار است. می‌توانید از حافظه‌های با فرکانس معقول و ظرفیت مورد نیازتان استفاده کنید. توصیه می‌شود حداقل 8 گیگابایت حافظه RAM را در نظر بگیرید. همچنین، مطمئن شوید مادربورد شما تعداد و نوع حافظه‌های موردنظر را پشتیبانی می‌کند.
  • کارت گرافیک: با استفاده از پردازنده Core i3-10100 می‌توانید از کارت‌های گرافیکی مختلف استفاده کنید. میزان قدرت کارت گرافیکی موردنیاز برای بازی‌ها و برنامه‌های دیگری که می‌خواهید اجرا کنید، بستگی دارد. مهم‌ترین نکته این است که مادربورد شما قابلیت نصب و استفاده از کارت گرافیک موردنظر را داشته باشد.
  • منبع تغذیه: در انتخاب منبع تغذیه، مطمئن شوید که توان منبع تغذیه مناسب برای سیستم شماست. این شامل توان و کانکتورهای لازم برای تأمین برق به پردازنده و سایر قطعات سیستم است.
  • درایو ذخیره‌سازی: می‌توانید از هارددیسک (HDD) یا درایو حالت جامد (SSD) به‌عنوان درایو اصلی برای نصب سیستم عامل و بازی‌ها استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از درایوهای SSD برای نصب برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده کنید تا عملکرد سیستم را بهبود بخشید.

از طرفی، لازم به ذکر است که لیست فوق فقط شامل قطعات اصلی می‌شود و همچنین بستگی به نیازها و بودجه شما دارد. قبل از خرید قطعه، توصیه می‌شود که با مطالعه مشخصات فنی قطعات و سازگاری آنها با یکدیگر، بهترین ترکیب قطعات را برای سیستم خود انتخاب کنید.

محصولات مرتبط